Mít na motorce správnou pneumatiku je důležité nejen pro váš sportovní výkon, ale i pro vaše bezpečí a peněženku. Ale jak na to?
Začneme odzadu – pneumatiky nejsou úplně levná záležitost, ale pokud se zvolí správná směs, pneu nám vydrží poměrně dlouhou dobu. Většina výrobců má ve své nabídce několik variant pneumatik, které se liší použitím (a tím i dezénem a směsí) na různém povrchu.
Nejčastěji jsou pneumatiky rozdělené na měkké, středně měkké, středně tvrdé a tvrdé.
Pokud použijeme tvrdou pneu na měkký podklad, pneu moc neublížíme, ale díky hustšímu dezénu se pneu tolik „nečistí“ od bláta, ne úplně se zařízne do podkladu a více tedy klouže.
Pokud použijeme měkkou na tvrdý terén, za poměrně krátkou dobu přijdeme o všechny špunty a musíme pneu vyměnit.
Bezpečí hraje velkou roli u tvrdého podkladu, protože pneu nejen že více vydrží a netrhají se špunty, ale má i o dost lepší vlastnosti co se podkluzování týká.
Kvalitně zvolená pneu dokáže ovlivnit i váš výkon. Správná volba značky pneumatik a jejího určení na správný podklad vám pomůže dostat k lepšímu výsledku. Hlavně se vše týká tvrdých podkladů, protože nejen špatně zvolený typ pneu, ale i značka má na přenos síly zadního kola nemalý vliv.
V dnešní době šetření výrobci nechávají vyrábět pneu po celém světě a bohužel se to odráží na kvalitě. Použitá směs nemá tu správnou adhezi a motocykly s takovými pneumatikami jsou nestabilní a „plavou“.
Navíc takové pneu se na první pohled minimálně opotřebovávají, a tím i matou uživatele. Správná pneu by se za čas měla opotřebovat, na tvrdém povrchu by se na špuntech měly dělat „žmolky“.
Nemůžeme u tohoto sportu očekávat, že nám pneu vydrží celou sezónu, opotřebení pneu a utrhané špunty k motokrosu patří.
Můžeme vám doporučit pneumatiky Bridgestone, protože ty jako jediné jsou vyráběné v zemi původu, tedy na moto najdete Made in Japan a v našem obchodu vždy koupíte pneu do 1 roku stáří a logicky tedy mají čerstvou směs, která snese zatížení v těžkých podmínkách.
S motokrosem začal v roce 1988 a během své kariéry si na své konto připsal 10x titul mistr ČR a 7x vicemistr ČR. Dále pravidelně bodoval i na ME a MS. Od roku 2015 se věnuje vlastnímu týmu a zároveň je manažerem seniorské reprezentace v motokrosu.