Motorový olej je velmi důležitým prvkem vašeho motocyklu, ale jaký vybrat a nesáhnout vedle?
Naše dlouholetá praxe nejen na závodních tratích ale i v motoservisu nám jednoznačně potvrzuje, že skutečně není olej jako olej.
Tedy z krátkodobého hlediska se s vaším motocyklem neděje nic zásadního, rozdíl začíná být viditelný za nějakých 20-30 motohodin.
Prostě při použití levných olejů a jejich základních řad dochází k většímu opotřebení náhradních dílů (hlavně zdvihátek a vaček ventilů a pístu). A jaký je tedy pro motor motocyklu nejvhodnější? Je to tzv. plná syntetika.
Naopak, co se týká použití viskozity oleje, to není až tak důležité, vzhledem k našim zeměpisným šířkám, co se počasí týká.
Pokud jezdíte v teplotě 10-40 °C, v zásadě vás nemusí zajímat, co je to za viskozitu, protože v tomto teplotním rozsahu se pohybuje většina viskozit.
Těmito nejpoužívanějšími - 10W40, 10W50 a 15W50 - rozhodně nic nezkazíte. Většina výrobců má předepsané hodnoty viskozit vůči teplotě a i když je zde na výběr více možností, tyto hodnoty můžete používat ve většině motocyklů.
S motokrosem začal v roce 1988 a během své kariéry si na své konto připsal 10x titul mistr ČR a 7x vicemistr ČR. Dále pravidelně bodoval i na ME a MS. Od roku 2015 se věnuje vlastnímu týmu a zároveň je manažerem seniorské reprezentace v motokrosu.